Upee viikonloppu takana Köpiksessä. Lähettii perjantaina opintokäynnin jälkeen Köpiksee, neljä belgialaista tyttöä,kaks tanskalaista jätkää ja minä. Pojilla oli autot käytössä, joten päästii kätevästi niillä matkaamaan, pojat myös tunsivat Kööpenhaminan joten he toimivat oppaina myös. Pojat olivat saaneet ilmaisliput Tivoliin meille kaikille, joten menimme perjantai-illaksi sinne. Aivan mahtava paikka, jos ikinä meette Kööpenhaminaan niin suosittelen ehdottomasti menemään Tivoliin. Se on siis maailman toiseksi vanhin huvipuisto ja aivan huikee paikka. Käytii eri laitteissa ja syötiin ja kierreltiin ympäriinsä siellä. Joka perjantai siellä on myös joku esiintyjä päälavalla, tuona perjantaina oli joku tanskalainen räppäri Suspekt, joten puisto oli täynnä väkeä,lähinnä nuorisoa. Aiotaan myös mennä halloweeninä tuonne, koko puisto kuulemma muutttuu halloween-teeman mukaiseksi.

Lauantaina kierreltiin nähtävyyksiä esim. Pieni merenneito, joka todellakin on todellisuudessa pieni xD ei mikään ihmeellinen nähtävyys :D Käytiin myös läheisellä kasarmialueella kävelemässä ja kävimme tanskalaisten rauhanturvaajien  muistomerkillä, jotka olivat menehtyneet sodissa.

Siitä jatkoimme Christianiaan, se on alue jossa saa käyttää huumeita ja se on poliisin vaikutusvallan ulkopuolella. Päivisin se on turvallinen paikka olla ja siellä on melkein pelkästään turisteja ihmettelemässä paikan omituisuutta ja ränsistyneisyyttä, pimeällä siellä ei suositella olevan... Kaikki talot joita siellä on niin saa käyttää vapaasti,kukaan siellä oleskeleva ei omista mitään vaan he menevät yöksi johonkin taloon. Siellä vallitsee kuulemma hippi-ilmapiiri,  ja vaikka siellä on huumeita niin  jokaisen henkilökohtaisia tavaroita ja vaatteita kunnioitetaan eikä niitä varasteta toiselta kuulemma. Näimme joitakin asukkaita siellä ja jopa lapsia, heillä on kuulemma oma päiväkoti siellä, ihmettelen vaan miten se on hyvä ympäristö lapselle kasvaa... Hyvin puhutteleva paikka käydä..

Sen jälkeen menimme syömään rautatieasemalle ja menimme lepäämään hotellille vähäksi aikaa. Illemmalla kävimme syömässä turkkilaisessa ravintolassa, oli hyvät safkat.

Sunnuntaina kävimme shoppailemassa pari tuntia keskustassa. Siitä menimme Lääketieteelliseen museoon. Siellä oli opastettu kierros, jossa opas kertoi lääketieteen historiasta, laboratoriomenetelmistä ja mikrobiologiasta. Ylimielenkiintonen paikka käydä! Suosittelen käymään, jos yhtään kiinnostaa lääketieteen historia ja entisajan tautioppi. Siellä oli myös näyttely, jossa oli oikeita, säilöttyjä käsiä, jalkoja, luita ja vauvoja joilla oli epämuodostumia tai sairauksia. Esim. luu jossa oli syöpäkasvain... Hyvin mielenkiintoinen mutta karmiva paikka koska tiesi että jokainen oli aito ruumiinosa.

Sieltä lähdimme syömään ja sitten ajoimme takaisin Næstvediin.

Huikee ja muistorikas viikonloppu, paras tähän mennessä! :D

<3 Emilia

Näköalaa hotellilta, 12.kerros IMG_5162.jpgIMG_5168.jpgIMG_5171.jpgIMG_5174.jpgIMG_5176.jpgIMG_5180.jpgIMG_5185.jpgIMG_5188.jpgIMG_5191.jpgIMG_5193.jpgIMG_5201.jpg

Kasarmialue..IMG_5203.jpgIMG_5205.jpgIMG_5206.jpgIMG_5207.jpgIMG_5210.jpg

Lääketieteen museosta. Robottiopas, oli testausvaiheessa vasta yhdessä huoneessa!IMG_5221.jpgIMG_5223.jpg

Entisajan verinäyteputket..IMG_5226.jpgIMG_5227.jpg

IMG_5225.jpgIMG_5231.jpgIMG_5232.jpgIMG_5234.jpgIMG_5239.jpgIMG_5240.jpg

Syöpäkasvain luussaIMG_5241.jpg

Luodinreikä aivoissaIMG_5242.jpgIMG_5245.jpgIMG_5247.jpgIMG_5249.jpgIMG_5250.jpg